A spanyol kiscsapat nem sok fejlődést tudott felmutatni az elmúlt évben a korábbi szezonjaihoz képest, és idén már abszolút az utolsó helyen végzett a konstruktőrök versenyében. A Thesan Capital nagy bánatában úgy döntött, eladja az istállót, és egyelőre nem úgy néz ki, hogy bárki is megvásárolná azt.
A paddockban arról lehetett hallani, hogy egy kínai cég/üzletember érdeklődik a gárda iránt, de konkrét ajánlatot még nem kapott a Thesan Capital. Pedro de la Rosa szerint is kérdéses a jövő, de amit jobban sajnál az az, hogy nem lesz spanyol istálló a rajtrácson jövőre.
"Hatalmas bizonytalanság van a csapat körül, nem tudjuk, hogy lesz-e folytatás" – kesergett a hispán pilóta. "Folytatjuk? Esetleg csak nevet változtatunk? A legelején úgy vágtunk bele ebbe az egészbe, hogy hosszú távú lesz a dolog, most viszont nem tudom, hogy találkozom-e még a szerelőkkel, vagy már nem. Bárhogy is legyen, sajnos már nem lesz ez a csapat többé spanyol, és számomra ez jelenti a legnagyobb szomorúságot. Az is elképzelhető, hogy soha többé nem látunk spanyol csapatot a száguldó cirkuszban."
A HRT a 2010-es Bahreini Nagydíjon debütált a Forma-1-ben, és könnyen elképzelhető, hogy az idei brazil verseny volt az utolsó az istálló életében. Összesen 57 nagydíjra utaztak el a spanyolok, de végül csak 55-ön indulhattak el. 2011-ben a konstruktőrök között nem zárt utolsó helyen a HRT, hiszen sikerült megelőznie a Marussiát, de idén ismét visszacsúszott leghátulra.
Ha már szóba került az orosz színekben induló Marussia, meg kell említenünk, hogy Timo Glockék az utolsó pillanatig nagyon kiélezett csatát vívtak a Caterhamekkel. Az utolsó versenyen azonban Vitaly Petrov a 11. helyre behozta a leafieldi bázisú gárda versenygépét, így végül az övék lett a több millió dolláros jutalom.