Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Visszatekintő I.: minden téren gyenge volt a HRT - FormaEgyKomment

F1Hunter, a Forma-1-es fogadásokért

A Facebookon is ott vagyunk!

FormaEgyKomment

A FormaEgyKommenten a Forma-1-es pilóták, szerelők és csapatfőnökök nyilatkozataival találkozhatsz. Kapcsolat: diospool kukac freemail pont hu

Címkék

2012 (14) 2013 (43) 2014 (2) abu dhabi (2) adrian newey (4) adrian sutil (4) alain prost (2) alan permane (1) állítható hátsó szárny (1) alonso (10) amerikai nagydíj (1) arrows (1) átigazolás (1) austin (3) ausztrál nagydíj (3) autó-motor (1) autosport (4) bahrein (3) bahreini (2) bahreini nagydíj (1) barcelona (3) belga nagydíj (6) bemutató (2) bob (1) bob fernley (1) bottas (1) boullier (1) brawn (3) brazil nagydíj (10) brit nagydíj (1) bruno senna (2) buemi (1) bull (3) button (4) c32 (1) caterham (8) charles pic (2) christian horner (5) coanda (1) csapatfőnökök (1) csapatsorrend (1) cuquerella (1) cyril abiteboul (1) damon hill (1) daniel (2) daniel ricciardo (4) de la rosa (3) dietrich mateschitz (1) di mntezemolo (1) domenicali (4) drs (1) dtm (1) előzetes (3) enstone (1) eric boullier (2) esteban gutierrez (2) f1 (1) f1hunter (17) faenza (1) fejlesztés (2) felipe massa (6) felkészülés (1) fernando alonso (9) fernley (1) ferrar (1) ferrari (27) fia (2) fiatal pilóták (1) fogadás (2) force (1) force india (11) forma-1 (89) forma 1 (16) fw35 (1) gazdaság (1) gerard lopez (1) giedo van der garde (4) gillan (1) giorgio ascanelli (1) gokart (1) gp2 (1) graeme lowdon (2) grosjean (7) gumiháború (1) gutierrez (1) hamilton (6) haug (1) heikki (1) heikki kovalainen (1) helmut marko (1) hírek (3) horner (3) hrt (3) hülkenberg (4) hungaroring (2) időmérő (1) india (1) indiai nagydíj (2) interjú (1) interlagos (7) james key (1) japán nagydíj (1) jean-eric vergne (2) jean eric (2) jenson button (5) jerez (7) jones (1) juan manuel fangio (1) jules bianchi (3) kaltenborn (2) kamui kobayashi (2) kanadai (1) kanadai nagydíj (1) karthikeyan (2) kimi raikkonen (4) kimi raikkönen (6) kipufogórendszer (1) kobajasi kamui (1) kobayashi (4) koreai nagydíj (1) kovalainen (1) lauda (1) lewis hamilton (13) lista (2) lotus (23) luiz razia (1) magyar nagydíj (2) maláj (2) malajzia (1) malajziai nagydíj (1) maláj nagydíj (1) maldonado (3) mallya (2) mario andretti (1) mark hughes (1) mark webber (3) martin brundle (1) martin whitmarsh (5) marussia (3) massa (4) max chilton (1) mclaren (25) mercedes (28) michael (1) michael schumacher (3) mike gascoyne (1) mischael schumacher (1) monaco (3) monacói nagydíj (3) mugello (1) műszaki (1) mvr-02 (1) mvr-03 (1) nagydíj (4) német nagydíj (1) nevezési lista (2) newey (1) nico hülkenberg (2) nico rosberg (3) niki lauda (1) nürburgring (1) nyilatkozat (2) pastor maldonado (3) paul di resta (4) pedro de la rosa (1) perez (5) petrov (1) pilótakérdés (1) pirelli (3) pletyka (3) pontverseny (1) raikkonen (4) raikkönen (4) razia (1) red (3) red bull (24) renault (3) ricciardo (3) riss brawn (1) robert kubica (2) robin frijns (1) romain grosjean (8) rosberg (4) ross brawn (2) sam michael (1) sauber (15) schumacher (6) sebastian (1) sebastian vettel (14) senna (4) sergio perez (8) silverstone (1) spanyol nagydíj (2) sport (2) stefano domenicali (4) steve nielsen (1) stratégia (1) sutil (1) szabadedzés (1) szabály (1) szabályok (1) szafnauer (1) szavazás (1) szélcsatorna (2) szuzuka (1) téli fejlesztések (1) téli szünet (1) téli teszt (1) teszt (8) tesztprogram (1) texas (1) tilke (1) timo glock (2) tippek (1) toro rosso (3) toto (1) toto wolff (4) trófea (1) valtteri bottas (2) vergne (3) vettel (13) világbajnokság (2) vitalij petrov (2) vitaly petrov (1) w04 (1) webber (4) whitmarsh (2) williams (10) wolff (1) Címkefelhő

Nem tudod, kire fogadj a futamon? Irány az F1Hunter!

2012.12.04. 09:02 diospool

Visszatekintő I.: minden téren gyenge volt a HRT

Címkék: forma-1 karthikeyan hrt de la rosa cuquerella

A Hispania Racing Team idén már minden tekintetben spanyol színekben indult a Forma-1-ben, de sajnos maradandót egyáltalán nem tudott alkotni a mezőny leggyengébb autójával Pedro de la Rosa és Narain Karthikeyan sem. Az időmérők és a futamok többsége is úgy alakult, hogy a sort a két HRT zárta, a csapat legjobb helyezése pedig egy 15. pozíció Karthikeyannak köszönhetően.pdelarosa.jpg

A csapat jövője már kérdéses egy ideje, hiszen a Thesan Capital nevű befektetői cég nem kívánta tovább finanszírozni az istállót, és mivel továbbra sem érkezett vevő, valószínűleg befellegzett az istállónak. Tony Cuquerella, a HRT technikai igazgatója november 30-ai Twitter üzenetében arra tett utalásokat, hogy a csapat ajtajai bezáródnak, többé nem indul a Forma-1-ben, legalábbis spanyol színekben biztosan.

A jövő tehát kérdéses, de az istálló idei teljesítményét azért kicsit górcső alá vesszük. Tavaly nagy meglepetésre a Marussiánál jobban teljesített a HRT, hiszen a konstruktőrök versenyében megelőzte az orosz egységet. Az idei szezonban is úgy tűnt, hogy lehet esélyük a spanyoloknak, de a szezon felénél már tisztán látszódott, hogy nincs pénz további fejlesztésekre. Ekkor már lehetett sejteni, hogy hiába nyilatkoznak optimistán a de la Rosáék, veszélyben az együttes jövője.

Az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt pár héttel − vagy nappal(?)  ment át a törésteszten a HRT autója, így alig tudott csak néhány kört megtenni, szemben a több napot tesztelő riválisaival. Melbourne-ben nem is állhattak rajthoz  csakúgy, mint egy évvel korábban ,mivel az időmérőn mindkét pilóta a 107%-os szabályon kívüli időeredményt ért el szombaton.

Ausztrália után három olyan versenyhétvége következett a spanyolok számára, ahol már elindulhattak és be is fejezték a futamot: de la Rosa rendre megverte csapattársát, aki leginkább bénázásaival vonta magára a világ figyelmét, nem egy alkalommal kritizálta Karthikeyant a mezőny többi ragja.

Spanyolországban Karthikeyan, Monacóban de la Rosa nem ért célba, de a hercegségben az indiai pilóta a 15. helyen zárt, ami az istálló legjobb helyezése volt 2012-ben.

Története legjobb helyezését a HRT még 2011-ben érte el, Vitantonio Liuzzi a 13. helyen ért célba Törökországban.

Idén Monaco után Kanada következett, ahol mindkét Hispania kiállni kényszerült, azonban Valenciában már jó hétvégét zárhattak a madridiak. Karthikeyan számára a Német Nagydíjtól már csak szenvedés volt az év, hiszen a szezon második felében öt futamon is kiesett, míg márkatársa csupán kettőt adott fel idő előtt.

Ugyan a jobb csapatoknál is voltak megbízhatósági gondok, de Karthikeyannak összesen hét versenyt kellett feladnia, de la Rosának pedig ezzel szemben csak négyet. Érdemes ekkor egy pillantást vetni a riválisokra, mivel Vitaly Petrov három, Heikki Kovalainen egy (mindkettő Caterham), míg Charles Pic öt, Timo Glock pedig csak két futamot adott fel (mindkettő Marussia).

A Cosworth V8-as motorjai összességében helytálltak a HRT-ben, inkább egyéb műszaki gondok vagy baleset miatt estek ki a csapat pilótái.

A nagycsapatok örömére jövőre már egyel kevesebb csapatot kell kerülgetniük a pályán, sőt a Caterham már szeretne felzárkózni a Toro Rossók mögé, míg a Marussiának alaposan bele kell húznia a téli fejlesztések alatt, ha nem akarják azt, hogy jövőre versenyzőik egymás ellen küzdjenek a rajtrács utolsó helyein.

komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása