A korábbi világbajnok, Alan Jones szerint Kamui Kobayashi a valaha volt legjobb japán pilóta a Forma-1 történetében. Ennek értelmében az ausztrál szerint a 26 éves versenyzőnek jövőre is helye van az autósportok csúcskategóriájában, és a japán cégeknek mögé kellene állniuk. Mint ismert, a Sauber felbontotta az ázsiai szerződését, akinek így egyelőre nincs versenyzői állása a 2013-as szezonra.
Kobayashi egy korábbi nyilatkozatából arra lehetett következtetni, hogy azért nem maradhatott a Saubernál, mivel nem tudott elég pénzt hozni az istállóhoz, ellenben a mexikói Esteban Gutierezzel. A japán már gyűjtést is szervezett, hogy elegendő pénzt tudjon összekaparni, de valószínűleg már csak a Caterhamhez tudna bekerülni, halvány esélye ugyanakkor még van a Force India és a Marussia ülésére is.
"Kamui messze a legjobb japán, aki részt vett a Forma-1-ben" − mondta Jones. "Kiváló képességei vannak: gyors, bátor és helyén tudja kezelni a dolgokat is, emellett igen megbízható is. Az ilyen pilótákat mindig is kedveltem és benne is megvannak ezek az adottságok. Talán ez a legjobb alkalom arra, hogy a nagy japán cégek összefogjanak és Kamui mögé álljanak, így országuk jövőre is ott lehetne a Forma-1-ben. Szeretném ismét a dobogón látni, szerintem Peter Sauber is elégedett volt az ő teljesítményével."
Kobayashi egy alkalommal, Szuzukában állhatott fel a dobogóra idén, és a szezon második felében sokkal jobb teljesítményt nyújtott, mint ex-csapattársa, a McLarenhez szerződő Sergio Perez. Kobayashi a Caterhamnél Charles Pic csapattársa lehetne, míg a Marussiánál valószínűleg Max Chilton kaphat majd szerepet Timo Glock mellett, míg a Force India ülésére a tapasztalt Adrian Sutil pályázik a legjobb eséllyel.
Jones szerint tehát Kobayashi a valaha volt legjobb japán pilóta, aki megfordult a Forma-1-ben. De vajon igaza van az ausztrálnak? Edd Straw, az AUTOSPORT szakírója összeállított egy listát a többi japán versenyzőről.
Kobayashi 125 pontot kapart eddig össze, egy leggyorsabb kör, egy 3. hely és egy első soros rajtkocka fűződik a nevéhez.
Takuma Sato 90 versenyen indult el, ez 30-cal több mint Kobayashié, ugyanakkor hasonló eredményei voltak az időmérőn és a futamon is. A mai pontszámítás alapján 137 pontja van.
Satoru Nakajima 1987 és 1991 volt aktív a Forma-1-ben, tíz alkalommal végzett az első hatban. Ő volt az első japán, aki a versenyben futott leggyorsabb kört ért el, 1989-ben Adelaide-ben.
Aguri Suzuki 1988 és 1995 között hagyott nyomott a sportágban, 2012-ig az egyetlen japán volt, aki Szuzukában dobogós helyezést ért el. 64 versenyen állt rajthoz.
Ukyo Katayama a Larrousse-szal, a Tyrrell-lel és a Minardival 94-szer állt rajthoz a '90-es évben, ezzel japán csúcstartó, de csak néhány alkalommal tudott pontszerző helyen végezni.
Kazuki Nakajima a Williamsben villanthatta meg tehetségét, azonban nimbusza hamar leágazódott, sok babár nem termett az ő számára.
Shinji Nakano a Prosttal 1997-ben Kanadában és hazánkban is a hatodik lett, ezzel összesen két pontot szerzett, de messze elmaradt Olivier Panis és Jarno Trulli mögött is. Egy évvel később a Minardiban nulla egységgel zárt.
A bet365 a legjobb kosárlabda szorzókat kínálja ügyfelei számára, emellett az ökölvívás szerelmesei is rengeteg meccs közül szemezgethetnek.