Előző írásunkban az AUTOSPORT azon listáját fordítottuk le olvasóinknak, melyben a csapatfőnökök pontozták a pilóták teljesítményét 2012-ben. Most is egy, a brit szaklap által készített listával örvendeztetjük meg látogatóinkat, hiszen kikre lehet hivatkozni, ha nem a brit szakemberekre? Bár talán Lewis Hamilton második helye kicsit tulzás. A listát Mark Hughes állította össze.
10. Pastor Maldonado
Pontverseny: 15.
Istálló: Williams
Versenyek: 20
Győzelem: 1
Pole pozíció: 1
Leggyorsabb kör: 1
Hughes inkább a barcelonai győzelme miatt választotta a listába a venezuelait, de ő is elismerte, nagyon sokat rontott. Véleményünk szerint egy ilyen tizes listán nem lenne a helye, az AUTOSPORT-nál mégis bekerült. Hughes szerint kicsit későn érő, de Barcelonában megmutatta, hogy képes egy egész versenyhétvégén keresztül is jó teljesítményt nyújtani, valamint az is említésre méltó, ahogy az utolsó néhány futamon versenyzett.
9. Daniel Ricciardo
Pontverseny: 18.
Istálló: Toro Rosso
Versenyek: 20
Győzelem: 0
Pole pozíció: 0
Leggyorsabb kör: 0
A szakíró szerint ha valaki ránéz az ausztrálra, kicsit furának találhatja, hogy folyamatosan mosolyog és hangosan kacag, nem egy koncentrált versenyző benyomását kelti. Azonban ez nem így van, Ricciardónak ilyen a természete, és ahhoz képest, hogy mennyire is gyenge volt idén a Toro Rosso, többször is pontszerző helyen tudott végezni, ráadásul a gumiproblémák sem nagyon zavarták, mindig a maximumra törekedett.
8. Nico Rosberg
Pontverseny: 9.
Istálló: Mercedes
Versenyek: 20
Győzelem: 1
Pole pozíció: 1
Leggyorsabb körök: 2
A csapatfőnökök listáján is a nyolcadik lett a német. Rosberg Kínában egy fantasztikus kört rakott össze, a pole pozíciót érő körök közül talán az övé volt a legjobb. Ezt követően a versenyt is megnyerte, és bár a szezon első fele jól sikerült a számára, a folytatásban a Mercedes és az ő teljesítménye is visszaesett. Talán 2011-ben jobban teljesített Rosberg, jövőre Hamilton kicsit "gatyába rázhatja".
7. Nico Hülkenberg
Pontverseny: 11.
Istálló: Force India
Versenyek: 20
Győzelem: 0
Pole pozíció: 0
Leggyorsabb kör: 1
Egy újabb német a listán, aki az idei évben bizonyította: nem véletlenül lett korábban GP2-es bajnok. Az ilyen fiatal tehetségek mindig is kellenek a Forma-1-nek. Bizonyította, hogy esős pályán hihetetlenül gyors, ráadásul szárazon sem lassú, tehát egy igazán technikás pilótáról van szó. Paul di Restát olykor simán verte, csapattársánál több pontot is gyűjtött. Brazíliában az első helyért harcolt, de nem volt szerencséje, végül csak az ötödik lett.
Az, hogy a Sauberhez szerződött, talán összefüggésben van egy ferraris szerződéssel, de nem feltétlen: a svájciak autója már át is ment a törésteszten, alaposan fel lesznek készülve 2013-ra ennek alapján.
6. Mark Webber
Pontverseny: 6.
Istálló: Red Bull
Versenyek: 20
Győzelmek: 2
Pole pozíciók: 2
Leggyorsabb körök: 1
Az idény első felében az RB8-assal az ausztrál nagyon jó volt, jöttek a győzelmek is, ráadásul harcban volt ekkor még a vb-címért is. Aztán a Vettel-centrikus csapatban lassan háttérbe szorult, és bár egy nagyon küzdő, sokat dolgozó tehetségről van szó, nincs olyan isteni tehetséggel megáldva, mind például Kimi Räikkönen. Ha őket lehetne kombinálni, talán a tökéletes versenyzőt kapnánk.
5. Kimi Räikkönen
Pontverseny: 3.
Istálló: Lotus
Versenyek: 20
Győzelem: 1
Pole pozíció: 0
Leggyorsabb körök: 2
Visszatérése majdnem tökéletesre sikerült a finnek, de így sem panaszkodhat. Szurkolóit boldoggá tette, a média képviselőit pedig magasról letojva kerülte el, ha úgy tartotta kedve, ha pedig nem bújhatott ki az interjúk alól, nem hazudtolta meg önmagát, hozta a formáját. Ahogy a versenyeken is. Ha jövőre a Lotus néhány tizeddel közelebb tudna zárkózni a többiekhez, még talán többre is képes lehet Räikkönen.
4. Jenson Button
Pontverseny: 5.
Istálló: McLaren
Versenyek: 20
Győzelmek: 3
Pole pozíció: 1
Leggyorsabb körök: 2
Amikor a McLaren tökéletes volt, és a 2009-es év világbajnoka is ott volt fejben, szinte érinthetetlen volt. A szezon első felében talán Button küszködött a legtöbbet a gumikkal, nagyon nehezen találta meg a brit az összhangot a Pirellikkel. Belőle a mezőny egyik legjobb pilótája vált az évek alatt, jövőre pedig még nagyobb segítséget kaphat talán a csapat vezetőitől.
3. Sebastian Vettel
Pontverseny: 1.
Istálló: Red Bull
Versenyek: 20
Győzelmek: 5
Pole pozíciók: 6
Leggyorsabb körök: 6
A világbajnok "ázsiai túrájának" köszönhette harmadik címét, ezzel most már valóban örökre beírta magát a sportág legjobb pilótái közé. Tény, hogy valóban övé volt a mezőny egyik legjobb autója, de a szezonzárón is bebizonyította, hogy rendben van fejben és a képességei is megvannak az autóversenyzéshez. A bokszutcából rajtolva felállhatott a dobogóra, és zsinórban négy versenyen senki nem tudta letaszítani a dobogó legfelső fokáról.
Nem hiába van egy pontverseny. Bárki összeállíthat egy listát, de a jövőben csak erre, a világbajnoki pontversenyre fognak emlékezni az emberek, és csak ez érdekli őket, ez a legmérvadóbb. Vettel lett a világbajnok, három ponttal megelőzve Fernando Alonsót.
2. Lewis Hamilton
Pontverseny: 4.
Istálló: McLaren
Versenyek: 20
Győzelmek: 4
Pole pozíciók: 7
Leggyorsabb kör: 1
A szezon közepe felé haladva úgy tűnt, hogy a brit még a végső győzelemre esélyes pilóták között is ott lehet, azonban a szerződése körüli huza-vona nem tett jót sem neki, sem az istállónak. Hamilton piszok gyors, nagyon jó pilóta, de olykor kicsit forró fejű, de mindenki a saját hibáiból tanul, és ez valószínűleg rá is igaz lesz. Vajon mennyit fog veszíteni a McLaren az ő távozásával? Mert egy biztos: a Mercedes nyert az ő érkezésével.
1. Fernando Alonso
Pontverseny: 2.
Istálló: Ferrari
Versenyek: 20
Győzelmek: 3
Pole pozíciók: 2
Leggyorsabb kör: 0
Sokan mondják, hogy egy gyenge autóval lett majdnem világbajnok a spanyol, ami hatalmas szó. Valóban nem volt a legjobb az F2012-es, ugyanakkor Alonso teljesítményét nem lehetett összehasonlítani csapattársáéval, mert Felipe Massa pocsékul kezdte az idei szezont. Az év második felében magára talált a brazil, olykor Alonsónál is jobb volt és csak azért végzett mögötte, mert erre kérte a csapat. Jól tudjuk, hogy ez egy jól bevált taktika a Ferrarinál, megszoktuk már (Michael Schumacher esete Eddie Irwine-nal vagy Rubens Barichellóval).
Persze ezzel nem kívánom kicsinyíteni Alonso érdemeit, hiszen mégiscsak a második lett, és nem véletlenül. Vajon képes lesz megismételni jövőre is idei teljesítményét? Nehéz lesz, de szeretne ő is háromszoros világbajnok lenni.