Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Tanultak a csapatok, így jöhetnek az agresszívabb abroncsok - FormaEgyKomment

F1Hunter, a Forma-1-es fogadásokért

A Facebookon is ott vagyunk!

FormaEgyKomment

A FormaEgyKommenten a Forma-1-es pilóták, szerelők és csapatfőnökök nyilatkozataival találkozhatsz. Kapcsolat: diospool kukac freemail pont hu

Címkék

2012 (14) 2013 (43) 2014 (2) abu dhabi (2) adrian newey (4) adrian sutil (4) alain prost (2) alan permane (1) állítható hátsó szárny (1) alonso (10) amerikai nagydíj (1) arrows (1) átigazolás (1) austin (3) ausztrál nagydíj (3) autó-motor (1) autosport (4) bahrein (3) bahreini (2) bahreini nagydíj (1) barcelona (3) belga nagydíj (6) bemutató (2) bob (1) bob fernley (1) bottas (1) boullier (1) brawn (3) brazil nagydíj (10) brit nagydíj (1) bruno senna (2) buemi (1) bull (3) button (4) c32 (1) caterham (8) charles pic (2) christian horner (5) coanda (1) csapatfőnökök (1) csapatsorrend (1) cuquerella (1) cyril abiteboul (1) damon hill (1) daniel (2) daniel ricciardo (4) de la rosa (3) dietrich mateschitz (1) di mntezemolo (1) domenicali (4) drs (1) dtm (1) előzetes (3) enstone (1) eric boullier (2) esteban gutierrez (2) f1 (1) f1hunter (17) faenza (1) fejlesztés (2) felipe massa (6) felkészülés (1) fernando alonso (9) fernley (1) ferrar (1) ferrari (27) fia (2) fiatal pilóták (1) fogadás (2) force (1) force india (11) forma-1 (89) forma 1 (16) fw35 (1) gazdaság (1) gerard lopez (1) giedo van der garde (4) gillan (1) giorgio ascanelli (1) gokart (1) gp2 (1) graeme lowdon (2) grosjean (7) gumiháború (1) gutierrez (1) hamilton (6) haug (1) heikki (1) heikki kovalainen (1) helmut marko (1) hírek (3) horner (3) hrt (3) hülkenberg (4) hungaroring (2) időmérő (1) india (1) indiai nagydíj (2) interjú (1) interlagos (7) james key (1) japán nagydíj (1) jean-eric vergne (2) jean eric (2) jenson button (5) jerez (7) jones (1) juan manuel fangio (1) jules bianchi (3) kaltenborn (2) kamui kobayashi (2) kanadai (1) kanadai nagydíj (1) karthikeyan (2) kimi raikkonen (4) kimi raikkönen (6) kipufogórendszer (1) kobajasi kamui (1) kobayashi (4) koreai nagydíj (1) kovalainen (1) lauda (1) lewis hamilton (13) lista (2) lotus (23) luiz razia (1) magyar nagydíj (2) maláj (2) malajzia (1) malajziai nagydíj (1) maláj nagydíj (1) maldonado (3) mallya (2) mario andretti (1) mark hughes (1) mark webber (3) martin brundle (1) martin whitmarsh (5) marussia (3) massa (4) max chilton (1) mclaren (25) mercedes (28) michael (1) michael schumacher (3) mike gascoyne (1) mischael schumacher (1) monaco (3) monacói nagydíj (3) mugello (1) műszaki (1) mvr-02 (1) mvr-03 (1) nagydíj (4) német nagydíj (1) nevezési lista (2) newey (1) nico hülkenberg (2) nico rosberg (3) niki lauda (1) nürburgring (1) nyilatkozat (2) pastor maldonado (3) paul di resta (4) pedro de la rosa (1) perez (5) petrov (1) pilótakérdés (1) pirelli (3) pletyka (3) pontverseny (1) raikkonen (4) raikkönen (4) razia (1) red (3) red bull (24) renault (3) ricciardo (3) riss brawn (1) robert kubica (2) robin frijns (1) romain grosjean (8) rosberg (4) ross brawn (2) sam michael (1) sauber (15) schumacher (6) sebastian (1) sebastian vettel (14) senna (4) sergio perez (8) silverstone (1) spanyol nagydíj (2) sport (2) stefano domenicali (4) steve nielsen (1) stratégia (1) sutil (1) szabadedzés (1) szabály (1) szabályok (1) szafnauer (1) szavazás (1) szélcsatorna (2) szuzuka (1) téli fejlesztések (1) téli szünet (1) téli teszt (1) teszt (8) tesztprogram (1) texas (1) tilke (1) timo glock (2) tippek (1) toro rosso (3) toto (1) toto wolff (4) trófea (1) valtteri bottas (2) vergne (3) vettel (13) világbajnokság (2) vitalij petrov (2) vitaly petrov (1) w04 (1) webber (4) whitmarsh (2) williams (10) wolff (1) Címkefelhő

Nem tudod, kire fogadj a futamon? Irány az F1Hunter!

2012.12.26. 12:11 diospool

Tanultak a csapatok, így jöhetnek az agresszívabb abroncsok

Címkék: forma-1 stratégia pirelli 2012 2013 gumiháború

Sok kritikát kaptak a Pirelli abroncsai a szezon első felében, hiszen a csapatok egyszerűen képtelenek voltak megtalálni az összhangot a gumik és az autó között. Az év második felében azonban már az sem volt ritka, hogy valaki egy kiállással teljesítette az adott versenyt. Ez a Pirelli szakemberei szerint azt mutatja, hogy a csapatok megtanulták jól használni az abroncsokat a szezon során.pirelli_f1.jpg

Persze a Pirelli nem könnyíti meg nagyon a csapatok dolgát, de valamivel lágyabb keverékű gumikat szállít majd az első versenyek helyszínére. Talán a tavalyi "változatosságnak" volt köszönhető az, hogy az első hét nagydíjon hét különböző futamgyőztest avattak.

Maurizio Boicchi, a Pirelli technikai vezetője szerint 2012-ben az olasz gyártó rengeteget tanult, így a Pirelli jövőre már sokkal felkészültebb lesz. A szakember szerint az utolsó nagydíjakon látottak bizonyították, hogy a szezon végére a csapatok megtanulták kezelni a gumikat, megértették azoknak a működését, hiszen egy kiállással is végig lehetett menni például Austinban is.

"Idén a csapatok többsége megtanulta, hogyan kell kezelni az abroncsokat" – mondta Boicchi az AUTOSPORT-nak adott interjújában. "Az egyik kulcsfontosságú pont az volt, hogy sikerült megtalálniuk az összhangot, sokkal kevesebb felesleges kerékpörgést láttunk tőlük – ez azt jelenti, megtanulták kezelni ezt a jelenséget. Szörnyű, amikor nagyon erőszakosan melegítik a gumikat, majd azok körökön belül elkopnak. Ez olyasmi volt, amit a csapatok kezdtek figyelembe venni."

Az istállók ennek érdekében a szabadedzéseken rengeteg időt töltöttek a gumik vizsgálatával, és infravörös méréseket is végeztek az abroncsokon, így mérve azok hőmérsékletét. Boicchi szerint ez jelentette a fordulópontot, ezt követően a csapatok többsége sokkal jobban bánt a "papucsokkal".

A Pirelli jövőre mégis lágyabb abroncsokat fog szállítani majd a csapatoknak, hogy legyenek bokszkiállások, így a stratégiai harcok is ismét előtérbe kerülhetnek. Az olasz szakember reményei szerint a 2013-as abroncsok valamivel gyorsabbak is lesznek, mint a 2012-esek.

komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása