Sok kritikát kaptak a Pirelli abroncsai a szezon első felében, hiszen a csapatok egyszerűen képtelenek voltak megtalálni az összhangot a gumik és az autó között. Az év második felében azonban már az sem volt ritka, hogy valaki egy kiállással teljesítette az adott versenyt. Ez a Pirelli szakemberei szerint azt mutatja, hogy a csapatok megtanulták jól használni az abroncsokat a szezon során.
Persze a Pirelli nem könnyíti meg nagyon a csapatok dolgát, de valamivel lágyabb keverékű gumikat szállít majd az első versenyek helyszínére. Talán a tavalyi "változatosságnak" volt köszönhető az, hogy az első hét nagydíjon hét különböző futamgyőztest avattak.
Maurizio Boicchi, a Pirelli technikai vezetője szerint 2012-ben az olasz gyártó rengeteget tanult, így a Pirelli jövőre már sokkal felkészültebb lesz. A szakember szerint az utolsó nagydíjakon látottak bizonyították, hogy a szezon végére a csapatok megtanulták kezelni a gumikat, megértették azoknak a működését, hiszen egy kiállással is végig lehetett menni például Austinban is.
"Idén a csapatok többsége megtanulta, hogyan kell kezelni az abroncsokat" – mondta Boicchi az AUTOSPORT-nak adott interjújában. "Az egyik kulcsfontosságú pont az volt, hogy sikerült megtalálniuk az összhangot, sokkal kevesebb felesleges kerékpörgést láttunk tőlük – ez azt jelenti, megtanulták kezelni ezt a jelenséget. Szörnyű, amikor nagyon erőszakosan melegítik a gumikat, majd azok körökön belül elkopnak. Ez olyasmi volt, amit a csapatok kezdtek figyelembe venni."
Az istállók ennek érdekében a szabadedzéseken rengeteg időt töltöttek a gumik vizsgálatával, és infravörös méréseket is végeztek az abroncsokon, így mérve azok hőmérsékletét. Boicchi szerint ez jelentette a fordulópontot, ezt követően a csapatok többsége sokkal jobban bánt a "papucsokkal".
A Pirelli jövőre mégis lágyabb abroncsokat fog szállítani majd a csapatoknak, hogy legyenek bokszkiállások, így a stratégiai harcok is ismét előtérbe kerülhetnek. Az olasz szakember reményei szerint a 2013-as abroncsok valamivel gyorsabbak is lesznek, mint a 2012-esek.