Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Miért szenvedett a Mercedes tavaly? Brawn elárulta... - FormaEgyKomment

F1Hunter, a Forma-1-es fogadásokért

A Facebookon is ott vagyunk!

FormaEgyKomment

A FormaEgyKommenten a Forma-1-es pilóták, szerelők és csapatfőnökök nyilatkozataival találkozhatsz. Kapcsolat: diospool kukac freemail pont hu

Címkék

2012 (14) 2013 (43) 2014 (2) abu dhabi (2) adrian newey (4) adrian sutil (4) alain prost (2) alan permane (1) állítható hátsó szárny (1) alonso (10) amerikai nagydíj (1) arrows (1) átigazolás (1) austin (3) ausztrál nagydíj (3) autó-motor (1) autosport (4) bahrein (3) bahreini (2) bahreini nagydíj (1) barcelona (3) belga nagydíj (6) bemutató (2) bob (1) bob fernley (1) bottas (1) boullier (1) brawn (3) brazil nagydíj (10) brit nagydíj (1) bruno senna (2) buemi (1) bull (3) button (4) c32 (1) caterham (8) charles pic (2) christian horner (5) coanda (1) csapatfőnökök (1) csapatsorrend (1) cuquerella (1) cyril abiteboul (1) damon hill (1) daniel (2) daniel ricciardo (4) de la rosa (3) dietrich mateschitz (1) di mntezemolo (1) domenicali (4) drs (1) dtm (1) előzetes (3) enstone (1) eric boullier (2) esteban gutierrez (2) f1 (1) f1hunter (17) faenza (1) fejlesztés (2) felipe massa (6) felkészülés (1) fernando alonso (9) fernley (1) ferrar (1) ferrari (27) fia (2) fiatal pilóták (1) fogadás (2) force (1) force india (11) forma-1 (89) forma 1 (16) fw35 (1) gazdaság (1) gerard lopez (1) giedo van der garde (4) gillan (1) giorgio ascanelli (1) gokart (1) gp2 (1) graeme lowdon (2) grosjean (7) gumiháború (1) gutierrez (1) hamilton (6) haug (1) heikki (1) heikki kovalainen (1) helmut marko (1) hírek (3) horner (3) hrt (3) hülkenberg (4) hungaroring (2) időmérő (1) india (1) indiai nagydíj (2) interjú (1) interlagos (7) james key (1) japán nagydíj (1) jean-eric vergne (2) jean eric (2) jenson button (5) jerez (7) jones (1) juan manuel fangio (1) jules bianchi (3) kaltenborn (2) kamui kobayashi (2) kanadai (1) kanadai nagydíj (1) karthikeyan (2) kimi raikkonen (4) kimi raikkönen (6) kipufogórendszer (1) kobajasi kamui (1) kobayashi (4) koreai nagydíj (1) kovalainen (1) lauda (1) lewis hamilton (13) lista (2) lotus (23) luiz razia (1) magyar nagydíj (2) maláj (2) malajzia (1) malajziai nagydíj (1) maláj nagydíj (1) maldonado (3) mallya (2) mario andretti (1) mark hughes (1) mark webber (3) martin brundle (1) martin whitmarsh (5) marussia (3) massa (4) max chilton (1) mclaren (25) mercedes (28) michael (1) michael schumacher (3) mike gascoyne (1) mischael schumacher (1) monaco (3) monacói nagydíj (3) mugello (1) műszaki (1) mvr-02 (1) mvr-03 (1) nagydíj (4) német nagydíj (1) nevezési lista (2) newey (1) nico hülkenberg (2) nico rosberg (3) niki lauda (1) nürburgring (1) nyilatkozat (2) pastor maldonado (3) paul di resta (4) pedro de la rosa (1) perez (5) petrov (1) pilótakérdés (1) pirelli (3) pletyka (3) pontverseny (1) raikkonen (4) raikkönen (4) razia (1) red (3) red bull (24) renault (3) ricciardo (3) riss brawn (1) robert kubica (2) robin frijns (1) romain grosjean (8) rosberg (4) ross brawn (2) sam michael (1) sauber (15) schumacher (6) sebastian (1) sebastian vettel (14) senna (4) sergio perez (8) silverstone (1) spanyol nagydíj (2) sport (2) stefano domenicali (4) steve nielsen (1) stratégia (1) sutil (1) szabadedzés (1) szabály (1) szabályok (1) szafnauer (1) szavazás (1) szélcsatorna (2) szuzuka (1) téli fejlesztések (1) téli szünet (1) téli teszt (1) teszt (8) tesztprogram (1) texas (1) tilke (1) timo glock (2) tippek (1) toro rosso (3) toto (1) toto wolff (4) trófea (1) valtteri bottas (2) vergne (3) vettel (13) világbajnokság (2) vitalij petrov (2) vitaly petrov (1) w04 (1) webber (4) whitmarsh (2) williams (10) wolff (1) Címkefelhő

Nem tudod, kire fogadj a futamon? Irány az F1Hunter!

2013.01.02. 12:58 diospool

Miért szenvedett a Mercedes tavaly? Brawn elárulta...

Címkék: mercedes forma-1 2012 szélcsatorna ross brawn

A 2012-es szezon közben Lois Bigois helyét a Mercedes aerodinamikai részlegének élén Mark Elliot vette át, de a váltás alaposan megzavarta az istállót, és a szélcsatornában történt változtatások sem voltak pozitív hatással az autóra. Pedig viszonylag jól kezdte az esztendőt a német csapat, de az év második felében csak szenvedett.brawn.jpg

Nico Rosberg a Kínai Nagydíjon az élről indulhatott, és viszonylag könnyedén is nyerte a futamot is. Az első hat verseny után Rosberg hátránya ekkor Sebastian Vettelhez képest csupán 34 pont volt, de mivel a Mercedes gödörbe került, végül 189 ponttal kapott ki honfitársától. Ami még nagyobb szégyen a csapatra nézve az az, hogy az utolsó hat versenyen csak egyszer tudott pontot szerezni, a szezonzáró Brazil Nagydíjon Michael Schumacher a hatodik helyen ért célba.

Ross Brawn csapatfőnök szerint három fő oka is volt az istálló szenvedésének a tavalyi évben: Bigois távozása az aerodinamikai részleg éléről, a szélcsatornában történt átszervezések, illetve a kísérletezések a Coanda hatással és a dupla DRS-sel.

"Eldöntöttük,  hogy változtatni fogunk az aero rész felépítésén. Meg kellett várnunk Elliot érkezését, hiszen neki kötelező felmondási ideje volt a Lotusnál, így nem tudott korábban csatlakozni hozzánk" – magyarázta Brawn, aki hozzátette, hogy az átmeneti időszakot nem tudták megfelelően kitölteni.

A Forma-1-es mezőny többsége az úgynevezett 60 százalékos modelleket használja, és már csak két istállónál áll alkalmazásban az 50 százalékos. A Mercedesnél a szezon során álltak át a nagyobb modellre, és Brawn szerint erre azért volt szükség, hogy hatékonyabban tudjanak együtt dolgozni a gumigyártóval.

"A szélcsatornában a 50 százalékosról átálltunk a 60-ra, de ezen felül még több változtatást is eszközöltünk, és ezeknek komoly hatásuk volt" – folytatta a csapatvezető. "Arra a következtetésre jutottunk, hogy a 60 százalékos modell hasznosabb a gumik szempontjából, mint az 50-es. A Pirellinek mindkét modellre le kell gyártania a gumikat, de az 50-eset csupán két csapat használja. A gumigyártó sokkal jobb visszajelzéseket kap a 60-asra, ezért nekünk is váltani kellett. Szükségünk volt erre, hiszen az 50-esen már nem volt hely, így néhány ötletet nem is tudtunk kipróbálni."

Brawn ettől a váltástól nagy előrelépést vár, szerint a jövő szempontjából ez egy nagyon fontos és jó döntés volt.

komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása